Türkiye'nin ilk ve tek biyosfer rezerv alanı Macahel, kendine has kültürü, doğası, şelaleleri ve tarihi yapılarıyla görenleri adeta büyülüyor.

Köprü var, yol yok! Köprü var, yol yok!

Borçka ilçesinde bulunan Camili, Düzenli, Efeler, Kayalar, Maral ve Uğur köylerini bünyesinde barındıran Türkiye'nin ilk ve tek biyosfer rezerv alanı olan Macahel (Camili Havzası), her yıl milyonlarca yerli ve yabancı turisti ağırlıyor.

Macahel’e ulaşmak için kullanılan yolun zirve noktasında 1850 rakımda ziyaretçileri eşsiz manzara eşliğinde ‘Zirvedeki Yeriniz’ isimli işletmesinde ağırlayan Hasan Balcı, hemen hemen her gün sisle kaplanan yolda sürücülere de rehberlik ediyor.

Uzun yıllar İstanbul’da yaşadıktan sonra köyü olan Düzenli’ye kesin dönüş yapan Balcı, burada açtığı işletmesinde turizme katkı sağlıyor.

Gündem Artvin İnternet Haber Sitesi muhabirine açıklamalarda bulunan Balcı, “Burası daha önce harabe bir durumdaydı. Hem rehberlik amacıyla hem vatandaşın zor şartlarda siste yağmurda karda zor durumda kalan insanlara yardımcı olmak hem de buranın tanıtımı için işletmemizi açtık. Daha önce İstanbul’da yaşıyordum. Fakat memleketime olan özlemim hiçbir zaman için eksilmedi ve geri döndüm. Burada vatandaşlara hem hizmet hem de kendi geçimimizi sağlamak amacıyla bir adım attık.” dedi.

İşletmesinde kendilerinin ve yöre halkının yaptığı ürünleri sattığını kaydeden Balcı, “Yörede topladığımız ahududu reçeli yapıyoruz. Yaban mersini, Macahel’e özgü kestane balı tereyağı gibi ürünlerimiz mevcut. Yöresel ve tamamen doğal ürünler bunlar. Misafirlerimize kaymaktan kuymak yapıyoruz. Bunun malzemelerini tamamen köylerimizden tedarik ediyoruz. Böylelikle köylülerimizin de ürünlerini pazarlama imkanı buluyoruz.” diye konuştu.

Yüksek rakımdan dolayı olumsuz hava şartlarında ziyaretçilere yol tarifi ve rehberlik ettiğini de belirten Balcı, “1850 rakım olduğu için sis oluyor. Yol tarifi gerekiyor. Rehberlikte yapmaya çalışıyoruz. Çok özel bir bölgede yaşıyoruz. Bu bölgenin turizminin gelişmesi için bu tarz işletmelerin öneminin oldukça fazla olduğunu düşünüyorum. İnsanlar yöresel yiyecekleri tatmak istiyorlar bunu da Macahel’in zirve noktasında eşsiz manzara eşliğinde sunmaya çalışıyoruz.” ifadelerini kullandı.