İl Milli Eğitim Müdürlüğünün koordinesinde Artvin Bilim Sanat Merkezince Bilim Şenliği organize edildi. Şenliğe katılan 68 öğrenci stantları gezen katılımcılara projelerinin tanıttı. Şenlikte TÜBİTAK, 4006, 2204 veya TEKNOFEST yarışmalarına katılan projeler başta olmak üzere 20 proje yer aldı.
Şenliğe katılan projelerden biri olan TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarı “Nesneleri Birleştir Deyim ve Atasözlerini Bul Oyunu” ilgi gördü.
Şehit Erol İnce İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf öğrencileri; Nisa Nur Akbaba, Müberra Demirci, Zeynep Ebrar Kurt’un görev aldığı projede deyim ve atasözlerinin akıllarda daha çok kalması amaçlandı. Projenin danışmanlığını Merve Elif Mutlu yaptı.
Danışman Merve Elif Mutlu, proje hakkında bilgi vererek, okul öncesi öğrencilerine yönelik üç boyutlu nesnelerin kullanıldığı bir oyunun tasarlandığını ifade etti.
Mutlu, yaptıkları araştırmada, hazırlanan oyunun deyim ve atasözlerinin anlamlarıyla birlikte öğretilmesindeki etkisini incelediklerini kaydetti. Bu kapsamda bu deyim ve atasözlerini çağrıştıracak üç boyutlu görseller ile oynanan oyunda, çocuklara seçilen deyim ve atasözleriyle ilgili örnek metinler okunduğunu belirten Mutlu, metinde geçen deyim ve atasözleri yazıcıdan çıkartıldığı üç boyutlu nesneler ile canlandırıldığını aktardı. Üç boyutlu nesnelerle öğrencilerden anlamı kendilerine söylenen deyim ve atasözü ile alakalı nesneleri birleştirmeleri istediklerini ifade etti.
Oyun öncesi ve sonrası yapılan test çalışmasında elde edilen bulgular doğrultusunda oyunun belirlenen deyim ve atasözlerinin öğretiminde etkili olduğunu gördüklerini belirtti.
“Proje geçen yıl 2204 TÜBİTAK Türkiye Finallerine gitti”
Öğrenci Zeynep Ebrar Kurt, projenin 2023 yılında 2204 TÜBİTAK Türkiye Finallerine gittiğini ifade etti.
Projeyi 3. Sınıf öğrencilerine denediklerini ifade eden Öğrenci Müberra Demirci, şunları söyledi:
“Burada çocuklar için belirlediğimiz deyim ve atasözlerini öncelikle tasarladık daha sonra üç boyutlu yazıcılardan çıkarttık. Deyim ve atasözlerinin akıllarında daha çok kalmasını amaçladık. Örneğin ‘küplere binmek’ deyimini iki şekilde çıkarttık. Hem küpleri hem de oturan ve sinirli bir kişinin materyalini yaptık. Öğrenciler bu iki parçayı birleştirerek anlamını buluyorlar. Bu sayede eğlenceli bir şekilde öğrenmiş oluyorlar.”