Okulun konferans salonunda gerçekleştirilen mezuniyet programında öğrenciler diplomalarını alırken, aileler ve öğretmenler de bu gurur dolu ana tanıklık etti.

Yoğun katılımla gerçekleştirilen törende 12'nci sınıf öğrencileri eğitim hayatlarının önemli bir dönemini tamamlayarak mezuniyet belgelerini aldı. Duygu ve coşkunun bir arada yaşandığı programda geleneksel hale gelen bayrak ve flama devir teslim töreni de gerçekleştirildi. Okulun emanetini devralan 11'inci sınıf öğrencileri, gelecek yılın mezunları olma yolunda ilk adımı atarken, 12'nci sınıf öğrencileri ise okul sıralarına veda etti.F315B347 2Dca 4Cee Af2E 04E05Cc28830"Bugün Sadece Diploma Almıyorsunuz"

Törende konuşan Okul Müdürü Meryem Atıcı Genç, mezun olan öğrencilere seslenerek onların geleceğe umutla bakmaları gerektiğini vurguladı.

Genç, bir zamanlar okul kapısından çekinerek giren öğrencilerin bugün özgüvenli ve donanımlı bireyler olarak mezun olmasının mutluluğunu yaşadıklarını belirterek, "Bugün burada sadece diploma almıyorsunuz; aynı zamanda kendinize olan inancınızı, arkadaşlıklarınızı ve hayata dair kurduğunuz büyük umutları da yanınızda götürüyorsunuz.

Hayat bazen planladığımız gibi gitmeyebilir ancak bizi biz yapan şey başarılarımızdan çok düştüğümüzde nasıl ayağa kalktığımızdır. Karşılaştığınız engeller sizi yıldırmasın, aksine sizi daha güçlü kılacak basamaklar olsun" dedi.

08 Plaka Kodunun Hikâyesi
08 Plaka Kodunun Hikâyesi
İçeriği Görüntüle

Öğrencilere dürüstlükten, vicdandan ve çalışkanlıktan taviz vermemeleri tavsiyesinde bulunan Genç, velilere de gösterdikleri fedakârlıklar nedeniyle teşekkür etti. Öğretmenlerin gençlerin yetişmesindeki rolüne dikkat çeken Genç, emek veren tüm eğitimcilere şükranlarını sundu.

76Df1163 04D3 4720 Abce D500Bbcd0Bd7Törende mezun öğrenciler adına konuşan okul birincisi Simge Aydın ise salonda duygusal anların yaşanmasına neden oldu.
Konuşmasına Cumhuriyetin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk'e minnet duygularını ifade ederek başlayan Aydın, lise yıllarının kendilerine yalnızca akademik bilgi değil, dostluk, mücadele ve umut etmeyi de öğrettiğini söyledi.

Aydın, "Bugün burada yalnızca bir okuldan mezun olmak için değil, hayatımızın en özel sayfalarından birini tamamlamak için toplandık. Aynı koridorlarda yürüdük, aynı sıralarda oturduk, aynı zil sesleriyle derslere girdik. Kimi zaman kahkahalarımız koridorlarda yankılandı, kimi zaman gözyaşlarımız sessizce sıralara düştü. Ama her anı bugün olduğumuz insanı inşa eden birer tuğla oldu" ifadelerini kullandı.
Mezuniyetin bir son değil, yeni başlangıçların eşiği olduğunu vurgulayan Aydın, öğretmenlerine ve ailelerine teşekkür ederek arkadaşlarına geleceğe umutla bakmaları çağrısında bulundu.

Belgelerini Aldılar, Kep Attılar

Konuşmaların ardından mezun öğrencilere belgeleri takdim edildi. Öğrenciler sahneye çıkarak diplomalarını alırken aileleri de bu anlamlı anları cep telefonlarıyla kayıt altına aldı.

Tören boyunca öğrenciler öğretmenleri ve aileleriyle bol bol hatıra fotoğrafı çektirdi. Programın en heyecanlı ve en renkli bölümü ise kep atma seremonisi oldu. Geri sayımın ardından mezun öğrenciler keplerini hep birlikte gökyüzüne fırlatarak mezuniyet sevinçlerini doyasıya yaşadı.

Alkışlar eşliğinde gerçekleşen kep atma töreni, salonda bulunan velilere ve öğretmenlere duygu dolu anlar yaşattı. Gençlerin yeni hayatlarına uğurlandığı mezuniyet programı, çekilen toplu hatıra fotoğraflarıyla sona erdi.

Kazım Karabekir Anadolu Lisesi'nden mezun olan öğrenciler, geride bıraktıkları anılarla yeni hedeflere doğru yola çıkarken, okul yönetimi ve öğretmenleri de öğrencilerini gururla uğurladı. Mezuniyet töreni, hem öğrenciler hem aileler hem de eğitimciler için unutulmaz anılara sahne oldu.1782E203 6A36 4501 931A 3E9684C60D52

Muhabir: Temel OKUR